Memperbaiki resolusi display yang rosak

Kali ini aku berdepan dengan masalah untuk memaparkan display notebook aku ke LCD Projector. Agak membosankan apabila tak dapat selesaikan masalah ni. Dah dua hari aku cuba untuk memperbaikinya!!
So, hari ini aku berjaya dengan membuat sedikit 'googling' dengan Mozilla Firefox. Indah sungguh hidup dengan OS Sabily dan lappy baru aku ni. Memang sesetengah akan memikirkan "Itu adalah sumpahan guna Linux". Tidur lambat, mata bengkak, lambat punch, memang kenelah aku..
Jadi, berbalik pada cerita asal, cuma edit fail ini /etc/X11/xorg.conf. Pada bahagian yang tertulis SubSection "Display" pastikan dia berada pada value yang betul. Untuk mengetahui value yang tepat, anda sendiri tahu nilainya.. Membantu? mungkin..

Comments

Popular posts from this blog

Maxis Home Wireless Internet ~ Hate Unifi?

CLA resit - second time